• Welcome to SVTPerformance!

Zero Turn Mowers

Discussion in 'Road Side Pub' started by 03cobra#694, Jun 24, 2019.

  1. ford fanatic

    ford fanatic Four Eyed Freak Established Member

    Messages:
    2,971
    Joined:
    Oct 1, 2006
    Location:
    Darlington/Ocean City Md
    Stick with a name brand, and a Kawasaki motor. And don't buy from a big box store, you will have zero customer support.
     
  2. JetmechF16

    JetmechF16 Under Pressure Established Member

    Messages:
    3,652
    Joined:
    Sep 14, 2006
    Location:
    League City, TX
    Spartans are a name brand, from the same guy that co-founded Bad Boy. You can only buy them from dealers, I don't shop the big box stores, I've seen the way they assemble their mowers haha.

    As for mowers, I was reading on some forums that the Kawasaki line wasn't as dependable as the cyclonic B&S engines (commercial series)? You can option a Spartan out with either the B&S, Kawasaki, or Kohler.

    Here's a link to the specs of the RZ line:
    Spartan RZ Series Mower | Spartan Mowers | Zero Turn Mowers
     
    Last edited: Aug 26, 2019
  3. STAMPEDE3

    STAMPEDE3 SAULS BROTHER Staff Member Super Moderator

    Messages:
    26,793
    Joined:
    Apr 5, 2003
    Location:
    South Louisiana
    Kawasaki, Kohler, B&S in that order.
    And spartan IMO just like bad boy are fine for residential work. I know a few who tried them in a commercial setting and they just didn't hold up as well as eXmark, Scag, hustler...
    You will put a fraction of the hours they do.
     
    Junior00 and JetmechF16 like this.
  4. Junior00

    Junior00 You're Wrong Established Member

    Messages:
    1,785
    Joined:
    May 20, 2005
    Location:
    The Deep South
    I’ll take a Kawi any day and twice on Sunday as opposed to a Command Pro or Vanguard. Just personal preference, and the fact that I’m not wasting time wrenching on crap or constantly adding oil anymore with the latter two.
     
  5. 03cobra#694

    03cobra#694 Want to play a game? Staff Member Super Moderator

    Messages:
    49,491
    Joined:
    Aug 12, 2008
    Location:
    SW FL.
    Ok, somebody did their homework. I bought the mulch kit when I first bought it, but this time of year with wet long grass it was useless on my old mowers. What the heck, let’s try. Jacked it up, swapped the blades and put on the mulch blocks. Holy shit, this thing will cut some damn grass. It about 5-6” long. Not sure if it’s the vented deck, or blade speed. I’m extremely impressed so far. 6.5 hours, so oil change next weekend.



    Sent from somewhere
     
    Stanley and My94GT like this.
  6. 03cobra#694

    03cobra#694 Want to play a game? Staff Member Super Moderator

    Messages:
    49,491
    Joined:
    Aug 12, 2008
    Location:
    SW FL.
    This damn place won’t let me load the pictures.
     

Share This Page