Porting Boss Intake Manifold

ranskuy

New Member
Established Member
Joined
Sep 12, 2018
Messages
25
Location
California
Hello Everyone,

Ill be planning on Porting my Boss Manifold. Can anyone provide me some tips and specific bits needed? Debating whether or not I should port it my self or have it done professionally.

Also, when sanding and all the residue goes inside the manifold. How do we get all that residue and extra material out after?
 

WIST2013GT

Active Member
Established Member
Joined
Apr 11, 2016
Messages
420
Location
Madison, WI
I did mine in my garage. Never ported anything before. Take your time and remember you can always take more off but can never put it back on. I used a basic home depot dremel kit with sanding rolls. I cleaned it with lots of brake clean. I think it took maybe 10 hours? 2 hours a night for a week.
 

noldevin

Active Member
Established Member
Joined
Sep 7, 2014
Messages
720
Location
New Jersey
I'd just have it done professionally. Bret Barber does a great job. I've seen too many DIYers who don't know what they're doing butcher their manifolds.
 

fuelforfire87

Active Member
Established Member
Joined
May 7, 2015
Messages
625
Location
IL
I'd just have it done professionally. Bret Barber does a great job. I've seen too many DIYers who don't know what they're doing butcher their manifolds.

+1 A properly ported intake will add some HP but do it wrong and you would have been better off not porting it.
 

paulyboy928

Active Member
Established Member
Joined
Dec 16, 2015
Messages
636
Location
Cropwell, AL
I did mine in about 10 hours as well. Except I didn't really port mine... just smoothed it out. Grab a basic dremel kit and go slow! Clean it with brake cleaner and compressed air.
 

Users who are viewing this thread



Top